Ennen muinoin minä tilasin kaikki lehdet mitä tyrkyttivät, sitten rupesin laskeskelemaan kuinka paljon niihin meneekään vuodessa rahaa,

siltä istuimelta lopetin kaikki mitä olin tilannut, nykyään kun soittavat, hihkaisen enstsx en tilaa mitää, monta sataa säästän vuodessa ja sitä paitsi kun ne jää lukematta, ja en ees muista mitä olen lukenut.

Nyt alan katsoa kaupassa mitä mikin maksaa, vaikka ostankin mitä tarvitsen kahden hengen jääkaappiin.

Sitten vaihdoin laajakaistan mokkulaan, säästöä 14 euroa kk = 168 euroa vuosi, on vähän hitaampi, mutta aikani ei ole kortilla ja puhelintakin käytän silloin kun on oikein tarvis soittaa jollekkin.

Joululahjatkin pistin minimiin, joten en ala niilläkään röystäillä.

Minulla on vain ainakin yksi pahatapa, kun menen jotain ostamaan esim vaatteita tai kulutus hyödykkeitä, niin ostan sillon sxtemppore, ja sitten alkaa konitäi purra, mutta myöhästä, kun p..a) housussa.

Senlaisen pahan tavan kun saisin kiskottua pois ittestään.

Sitten tää kodin sähkön menot, nyt huomasin ajatella, että eihän astia- eikä pyykikonetta kannata pyörittää vajaalla täytöllä, vaan voipi kerätä vaikka kahdenpäivän astiat ja pestä kerralla. Sekä pyykkiäkin täysi lasti.

Ja löytyyhän niitä jos jonkinlaista säästämis kohdetta, kun käyttää vähän järkeä ja miettii missä säästää ja miten.....

Olen ajatellut kun kaikki käydään kaupan hyllyltä ostamassa, bio -ja jätepussit, on luutua ja liinaa jos jonkin moista, yhteen aikaan taittelin päivän lehdestä jätepussin, mutta sekin on jäänyt, kun on liian helppoa ottaa se kaupanhyllyltä..

Pitääpäs miettiä missä muussa voisi säästää....

-tuhkimo-